Zwevende kiezer kans nieuwe koers politiek

Op woensdag 10 maart is de 1852 lezing uitgesproken door Machteld Huber die de Cruquius Penning in ontvangst mocht nemen uit handen van Marianne Schuurmans, de burgemeester van Haarlemmermeer.
De penning wordt uitgereikt aan personen die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan het thema duurzaamheid.

Cruquius Penning
Machteld Huber ontvangt de penning omdat zij op wetenschappelijke basis gekomen is tot het concept van Positieve gezondheid. Al meer dan dertig jaar neemt zij thema’s onder de loep waar de zorg uiteindelijk beter van wordt. Zij kijkt naar de mens als geheel en focust niet alleen op de vitale lichaamsfunctie maar ook op het mentale welzijn, zingeving, meedoen, dagelijks functioneren en de kwaliteit van leven. En last but not least kijkt ze naar de leefomgeving van mensen bij de transitie naar een duurzame samenleving.

De penning is dit jaar voor het vijfde jaar uitgereikt. Een jurycommissie onder leiding van de innovatieve architect Thomas Rau bepaalt wie de winnaar wordt van de Cruquius Penning.

1852 lezing
De 1852 lezing wordt sinds 2014 uitgesproken en is een initiatief van de Gemeente Haarlemmermeer. En deze lezing verwijst naar het jaar 1852 het jaar van de drooglegging van het Haarlemmermeer dankzij een heldere visie en daadkracht van ondernemende en vooral toekomstgerichte pioniers. De lezing anno nu biedt een podium aan pioniers van nu, gericht op een duurzame toekomst en wordt als zodanig in het zonnetje gezet.

Inspiratie keuze zwevende kiezer
Koers is het toverwoord in dezer- dagen- der- verkiezingen! Elke partij claimt een betere koers te bieden dan de gelopen route van de afgelopen jaren. Voor ondernemers is het de vraag welke partijen de ondernemer het perspectief op het blijvend ondernemen biedt! Het Coronatijdperk vraagt om nieuw, inspirerend, cross-over ondernemerschap, de keuze is aan u!

Faridah Azimullah
Voorzitter MKB-Haarlem