Kapitaal ophalen met de juiste informatie

In

Kapitaal ophalen met de juiste informatie
Financiering ophalen is moeilijk, zeker in deze onzekere tijden. In deze blog leggen we uit waarom de juiste informatie en goede hulp ondernemers kan helpen.

door Arnoud Doornbos, voorzitter Commissie Financieringen MKB-Haarlem

Economische onzekerheid is voor nagenoeg elk bedrijf een slechte zaak. Om voorbereid te zijn op de uitdagingen van de komende tijd is toegang tot voldoende werkkapitaal heel belangrijk. Kapitaal ophalen is echter niet zo makkelijk als het op het eerste gezicht lijkt. Er zijn heel veel soorten financiering, van de bekende bancaire lening tot de minder gebruikelijke factoring. Daarnaast heb je soms aan één financieringsvorm niet voldoende en moet je een combinatie maken. Welke financieringsvorm of combinatie het beste bij jouw onderneming past is afhankelijk van veel factoren. Er is dus niet snel een eenduidig antwoord te vinden op de vraag waar jij werkkapitaal vandaan kunt halen.

De juiste informatie
Kapitaal ophalen is een proces met veel stappen. Om tijdens dit proces goede keuzes te kunnen maken heb je goede informatie nodig. Informatie kun je onder andere ophalen op:

1. Websites van aanbieders
Financiers verschaffen op hun websites informatie over hun producten. Bedenk wel dat dit commerciële informatie is en vooral geschikt is om verschillende financiers onderling te vergelijken.

2. Evenementen
Ook op evenement delen financiers hun informatie. Ook dit heeft vaak een commerciële inslag, maar op een evenement is direct contact met financiers mogelijk.

3. Blogpagina’s
Via blogs kun je veel leren over de verschillende soorten financieringen.

4. Websites van de KvK en RVO
Deze websites zijn gericht op ondernemers en zijn een goede bron voor educatieve informatie.

De juiste ondersteuning
Zelfs als je alle juiste informatie weet te vinden, blijft het maken van de beste keuze een uitdaging. Het inschakelen van een adviseur kan een uitkomst zijn. SmartFunding is in staat om ondernemers tijdens het hele proces van vraag naar financiering te ondersteunen. Waar nodig staan onze adviseurs je bij: van het opzetten van een businessplan tot het zoeken naar financiers en het bepalen van de beste financier voor het project. Ook na de financiering bieden wij ondersteuning aan de ondernemer waar nodig. Kortom, gedurende het gehele proces staan wij ondernemers bij.

Heb je vragen over financiering? Wil je weten wat jouw bedrijf in deze onzekere tijden nodig heeft? Neem contact met ons op en wij helpen je verder.

Voor advies of vragen kun je altijd contact opnemen met Arnoud Doornbos via +31 6 8394 1699 of amdgroep@gmail.com