Snelle vaccinatie en testen DE uitweg uit de crisis!

Er is snelheid geboden om groepen die door de Gezondheidsraad zijn aangemerkt versneld te vaccineren. Maar dan op een geruisloze, snelle manier zoals we dat eigenlijk gewend zijn bij de griepvaccinatie. In relatief korte tijd hebben eind vorig jaar meer dan drie en een half miljoen mensen een griepprik gekregen. Momenteel staat de teller vanaf begin januari voor het coronavaccin op slechts 500.000. Het verschuilen achter ‘zorgvuldigheid en veiligheid’ doet niets af aan de zorgwekkende vaccinatielogistiek in Nederland. Jaap Goudsmit, viroloog pleit al langer voor een crisisaanpak pur sang. Nu snel vaccineren, een tweede prik voor de zomer en alle maatregelen opheffen. Dat zou een zegen zijn voor alle mensen maar met name voor ondernemers!

Click & Collect
Een ministapje is de Click & Collect optie die winkels in de gelegenheid stelt om de deuren enigszins op een kier te openen voor het laten afhalen van bestellingen door klanten. Dat geeft wel een beetje lucht maar is nog steeds een fractie van wat nodig is om voluit te kunnen ondernemen.

Sneeuw en ijspret
Maar ondanks de andere domper dat de marathonwedstrijden niet mogen doorgaan, kan dit weekend het winterhart van schaats- en sneeuwliefhebbers volledig oplichten. Even een frisse neus halen, naar beneden zeilen met allerlei mogelijke slee-achtige attributen in de sneeuw of dansen en zwieren op het ijs. De standaard tentjes met ‘koek-en-zopie’ mogen natuurlijk ook niet. Maar de creativiteit van horeca ondernemers staat voor niets. Dus blijf alert op drive-through opties dichtbij de schaats-plekken.

Valentijn
Maar naast het feest van sneeuw en ijs, is zondag de dag van de liefde. Verras uw geliefde met een onverwachte liefdevolle verrassing. Diverse Haarlemse ondernemers bieden een scala aan mogelijkheden en allen Coronaproof.

Happy Valentine!

Faridah Azimullah