Rust & reflectie na rellen, ondernemers houden adem in

De avondklok wordt misbruikt als zijnde de druppel die de emmer doet overlopen. Een explosie van bewust agressief en gewelddadig gedrag trok door een groot aantal steden, zo ook in Haarlem. Overheid en ondernemers weten niet wat hen overkomt en wat de geweldplegers bezielt. Er is enkel sprake van zinloos geweld en dient geen enkel constructief doel. Het roept wel heel veel vragen en terechte woede op als jouw zaak nu ook nog eens extra getroffen wordt in dit Corona-tijdperk.

Ondernemers houden de adem in, barricaderen hun bedrijf in de hoop dat er eindelijk perspectief wordt geboden. Wederom niet alleen met generieke steunpakketten die specifiek ondernemingen nauwelijks of niet bereiken maar met het kijken naar het creëren van kansen.

Disruptieve Innovatie is onderdeel van de sleutel naar het weer openen van de economie. Diverse voorbeelden van ondernemers die door het veranderen van hun toegevoegde waarde uiteindelijk weer ‘in bedrijf’ zijn.

Zoals FD Gazelle winnaar uit 2019 Jan Tissing, met zijn bedrijf in meubelen voor een gezond kantoor REAcon, laat zien. Door Corona in zwaar weer terechtgekomen. Maar inmiddels de samenwerking aangegaan met een buitenlands bedrijf Nowy Styl. Een gouden greep met een mooi resultaat. Met 30% omzetstijging en een  verdubbeling van het aantal medewerkers.

Het Financiële Dagblad reikt jaarlijks de FD Gazellen awards uit voor de snelst groeiende bedrijven in Nederland.

Maar naast bedrijven die kunnen innoveren en samenwerking kunnen zoeken en vinden in het buitenland, is er de toegevoegde waarde van een groei van de lokale economie. En wordt een trend zichtbaar van een gezonde economie én een gezonde samenleving.

MKB ondernemers springen hier waar mogelijk op in waardoor een Made in Holland dan wel Made in Haarlem een geheel nieuwe betekenis krijgt.