MKB-Haarlem ondertekend Convenant Haarlemse Binnenstad 2013-2017

De partners in de binnenstad zijn vertegenwoordigd in de Centrum Management Groep (CMG). De CMG is een samenwerkingsverband tussen het bedrijfsleven en de gemeente met als partners Kamer van Koophandel, Ondernemersvereniging Haarlem Centraal, MKB Haarlem, Koninklijke Horeca Nederland afdeling Haarlem, Vereniging Eigenaren Binnenstad, Haarlem Marketing, de culturele instellingen en de wijkraden in de binnenstad.

Tijdens deze avond heeft burgemeester Schneiders tegelijkertijd de Haarlem City Index onthuld en in ontvangst genomen. De ontwikkelingen in de binnenstad vanaf het jaar 2008 tot heden zijn gevat in één indexcijfer. De Haarlem City Index is opgesteld op initiatief van de Kamer van Koophandel, door en met de Centrum Management Groep. De partners hebben allen meegewerkt aan de samenstelling van deze eerste editie van de index. De City Index van Haarlem is eind 2012 gegroeid naar 107, met als basisindexcijfer 100 in 2008. Dit cijfer 107 staat voor allerlei ontwikkelingen (33 in totaal) en is gegroepeerd rondom vijf thema’s: Verdienvermogen, Stadskwaliteit, Vestigingskwaliteit, Arbeidsmarkt en Bereikbaarheid. Het indexcijfer geeft aan dat er in de binnenstad van Haarlem ondanks de economische crisis toch een aantal zaken erg goed gaan.