Gratis energiescan voor horecaondernemers en winkeliers

Besparen op energie is nu belangrijker dan ooit. Daarom biedt de Gemeente Haarlem ondernemers van horeca en winkels een gratis energiescan aan ter waarde van € 415 met ondersteuning van de Provincie Noord-Holland. Ondernemers zien met de scan waar er kansen liggen om energie en geld te besparen in hun bedrijf.

Een adviseur van het bureau Klimaatroute onderzoekt de kansen voor energiebesparing en duurzaam energie opwekken en maakt een digitaal rapport. Daarna krijgen ondernemers een jaar lang gratis advies en begeleiding. Het gaat dan om het uitvoeren van besparingsmaatregelen, advies over duurzame investeringen, het aanvragen en beoordelen van offertes en de fiscale mogelijkheden en subsidies. Zo’n 140 ondernemers zijn al in gesprek met Klimaatroute. Er zijn nog 60 gratis scans beschikbaar. Doet u ook mee?

Ondernemer en benieuwd hoeveel u kunt besparen ?

Klimaatroute komt bij Haarlemse ondernemers langs om een afspraak te maken. Bent u een ondernemer en benieuwd hoeveel u kunt besparen? En wilt u niet wachten tot de Klimaatroute bij u aan de deur komt? Maak dan een afspraak met Klimaatroute via 020-700 9438 of via info@klimaatroute.nl.

Lees het ervaringsverhaal van Sjoerd Dekker, mede-eigenaar van Brownies&downieS Haarlem. Hij maakte gebruik van de gratis energiescan.