Breng je merk tot leven!

 In Nieuws

Verschil maken
Tegenwoordig is het erg lastig om onderscheidend te zijn met je product of dienst. Juist medewerkers kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat klanten een emotionele band krijgen met een merk. Emotionele waarden geven het merk een gevoel mee. Een merk kan zich onderscheiden door niet alleen in het hoofd van klanten ‘gekend’ te worden maar ook in het hart van klanten gevoeld te worden. Zo kan het zich onderscheiden en authentiek en geloofwaardig zijn.

Klantbeleving
Internal branding kan hierbij helpen en ervoor zorgen dat een merk gaat leven doordat de medewerkers het ‘leven’ en de merkbelofte in de praktijk waarmaken. We zien dat het merk hierdoor naar buiten toe wordt versterkt wat weer leidt tot een positieve klantbeleving. Bij een sterk merk wordt de prijs ondergeschikt.

Aanpak
Maar hoe pak je internal branding aan? Allereerst moet je beginnen met het centraal stellen van de identiteit van de organisatie. Maak als bedrijf duidelijk wie je bent en waar je voor staat. Vervolgens moet je dit waarmaken in alles wat je doet. Klanten komen op allerlei manieren in contact met je merk. Dit kan zijn via communicatiemiddelen, via symboliek en via gedrag. Zorg ervoor dat deze drie met elkaar in overeenstemming zijn. Alleen dan zullen klanten de juiste ervaringen hebben met het merk. En het is tenslotte de ervaring van klanten die telt.

Meer weten?
Heb je vragen over dit onderwerp? Stuur dan een e-mail naar DanielleAlbek@JAN.nl. Ik vertel je graag meer.
 

Recente berichten

Start met typen en druk op enter om te zoeken