Blog Faridah Azimullah – MKB ondernemers in actie: ‘Lezen en leven’ als antwoord op leegstand.

De opening van de vernieuwde boekhandel Blokker in Heemstede was een reden de pen op te pakken en te schrijven. Te schrijven over de daadwerkelijke bijdrage van MKB ondernemers aan de economie en schoonheid van Haarlem en omstreken.

De trotse eigenaar van Boekhandel Blokker, Arno Koek, bekend van het boekenpanel in het het Tv programma ‘De wereld draait door’ (DWDD) droomde al jaren over opties zijn boekenparadijs nog beter toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Boeken blijven bestaan ondanks de opmars van de digitale vormen als luisterboeken en e-boeken.
Door de vrijgekomen naastgelegen ruimte te betrekken kon Arno zijn droom verwezenlijken.
De boekhandel is verrijkt met presentatie mogelijkheden, het kunnen ontvangen van gasten voor boekpresentatie, boekenmarkten, feesten en andere bijzondere gelegenheden.

Naast de liefde voor boeken is er ook de liefde voor kunst, en koffie, ofwel Kunst en Cappuccino.
Een nieuw initiatief in het centrum van Haarlem om onder het genot van een kopje cappuccino een wisselende tentoonstelling van kunstenaars te zien en/of te kopen. De zaak is gebaseerd op drie pijlers:
Smaak, het ondersteunen bij de keuze voor kunst en/of interieur in uw huis of bedrijf.
Passie, gebaseerd op het motto “Kunst die in de ziel kijkt’.
Verhaal, het startpunt voor alle kunst speciaal voor u.

‘Kunst&Cappuccino’ is ook het oriëntatiepunt voor de Sufi Trail Turkey. Een lange afstands- hiking & Biking- tocht naar verborgen plaatsen, stadjes en geschiedenis in Turkije.

‘Kunst & Cappuccino’ en Boekhandel Blokker zijn mooie voorbeelden van van cross-over ondernemerschap. Maar bovenal zijn dit initiatieven van MKB ondernemers met een droom die de leegstand in de stad vlakbij hen of op een opengevallen plek aanpakken, samen met andere ondernemers, de stad, zo, een nieuw leven geven!

Faridah Azimullah, Voorzitter MKB- Haarlem