Abovo media, Texelse Bierbrouwerij en Drost Technical Management winnen OVNH 2014-2015

In een bijzonder spannende finale, waarin presentator Rens de Jong de finalisten nog de nodige lastige vragen stelde, kwam de jury uiteindelijk tot haar eindoordeel. In de categorie MKB Groot werd Abovo Media verkozen tot winnaar boven Triple IT en Nic. Oud. Texelse Bierbrouwerij versloeg in de eindstrijd van categorie MKB Midden Tony’s Chocolonely en Rolan Robotics. Bij MKB Klein won Drost Technical Management het van De Twee Heren en Stam de Kruidenier.

OVNH Winnaars 2014-2015 –  Inbloei Fotografie

Hoog niveau
De jury had dit jaar een zware opgave, want de kwaliteit van de finalisten was erg groot en de verschillen telkens klein. Belangrijke onderscheidende criteria voor de jury waren onder meer personeelsbeleid, innovatie, creativiteit en financieel beleid. Volgens voorzitter OVNH en tevens jurylid, Jan Willem Dijkstra, waren de jurybezoeken telkens zeer inspirerend. ,,Het is fantastisch om te zien dat Noord-Holland zo’n dynamisch bedrijfsleven kent en dat er steeds weer ondernemingen zijn die ons positief verrassen. Het niveau van alle finalistenen was erg hoog en dan vallen beslissingen op basis van details. Toch waren we unaniem in alle categorieën.’’

Abovo Media uit Hoorn is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland en biedt diensten op het gebied van media, reclame en online. De Texelse Bierbrouwerij brouwt al ruim 15 jaar een echt eigen bier op het eiland met ingrediënten van het eiland. Inmiddels zijn er 12 verschillende soorten bier ontwikkeld. Texels Bier is uitgegroeid tot een populaire Nederlandse biersoort die in menige horecagelegenheid verkrijgbaar is. Drost Technical Management adviseert, ontwerpt, controleert en beheert alle type installaties die in een gebouw nodig zijn. Van een klimaatinstallatie of ventilatiesysteem tot een hemelwaterinstallatie. En van een elektrotechnische installatie tot een legionella vrije drinkwatersysteem.

Publieksprijs
Winnaar van de Publieksprijs, Fort Resort Beemster, vergaarde ruim 15% van de publieksstemmen. Op de dertig finalisten zijn een recordaantal van ruim 11.650 stemmen uitgebracht via het online stemformulier. Een verdubbeling van het aantal stemmen van vorig jaar. De titel ‘Beste Onderneming van Noord-Holland’ is dé erkenning voor ondernemerschap in de provincie en omvat tevens een prijzenpakket ter waarde van € 5.000. Een compilatie van beelden van de finale-avond is te vinden op: www.ovnh.nl.