Present Your Startup regio Haarlem van start!

In

Present Your Startup, de live Dragon’s Den gehost door Jort Kelder, is nu ook in de regio Haarlem van start! Startups op zoek naar funding kunnen via het programma van Stichting Present Your Startup risicodragend kapitaal ophalen. Naast kans op financiering, doen de startup ondernemers tijdens het programma ook meer kennis op over funding & investeringen. Het netwerk van Present Your Startup is in het derde jaar van haar bestaan uitgebreid met investeerders en startups uit de gehele metropool Amsterdam: Zaanstreek, Flevoland, Gooi & Vechtstreek en Haarlemmermeer/Schiphol.

In totaal hebben reeds 104 startups zich voor Present Your Startup aangemeld, waarvan 16 startups zich hebben geplaatst voor de halve finale van Present Your Startup 2016 op 27 oktober. Present Your Startup organiseerde het evenement eerder in 2014 en 2015. In totaal is er voor meer dan 1 miljoen euro geïnvesteerd in startups naar aanleiding van het startup programma. In 2016 gaat Stichting Present Your Startup voor een overtreffende trap in kwaliteit en kwantiteit. Mede door het uitrollen van het concept in verschillende regio’s.

Startups met een innovatief product of dienst kunnen zich voor 7 september aanstaande via de website Startuphaarlem.nl aanmelden. Het totale programma van Startup Haarlem zorgt ervoor dat de startup community in de regio elkaar leert kennen en biedt een springplank naar kapitaal, kennis en netwerk. De startup die zich aanmeldt, hoeft echter niet per sé uit de regio komen. Redenen om aan te melden kunnen zijn: deelnemen in een interessante regio met een mooi netwerk of gewoon deelnemen om funding op te halen. Ondernemers maken kans op financiering doordat zij gedurende het programma investeerders kunnen overtuigen van de potentie van hun startup. Bovendien worden er vier kennisdagen georganiseerd en leert de ondernemer de verschillende facetten van het ophalen van financiering. Ook is dat het moment voor onze organisatie om de startup en de ondernemer beter te leren kennen. Voor het begeleiden van startups is het platform nog opzoek naar interessante mentoren en partners.

Op vrijdag 7 oktober zullen de geselecteerde startups pitchen aan meer dan 20 investeerders, partners en mentoren. Vinden zij de ondernemer en het bedrijf goed genoeg? Dan maken zij kans op een halve finale plek in Amsterdam en vervolgens wellicht op een finale plek in kapitaalstad Haarlem. De finale van Present Your Startup wordt gehouden op 23 november 2016 en is toegankelijk voor zowel investeerders als voor fans van onze startups!