Blog: Faridah Azimullah – Podium voor vitaliteit in de economie

In

De zinderende zon doet de stad behalve genieten van de diverse zomerse initiatieven zoals het winnen van de Honkbalweek  door Oranje,  ook stil te staan bij de zon in business. Haarlem staat op kruispunt van nieuwe ontwikkelingen het verlies van gezichtsbepalende winkels  en het innemen van de vrijgevallen ruimte door nieuwe, verrassende initiatieven.

Het is een impuls van een vitaliteitseconomie die toch in het ondernemen door de stad heen in Haarlem zit. Een voorbeeld van de vitaliteitseconomie is de ontwikkeling van het karakteristieke, 10 verdiepingen tellende V & D gebouw, gelegen aan de Grote Houtstraat in Haarlem.

De oudste winkelketen van Canada, Hudson’s Bay opgericht in 1670 met de oorspronkelijke titel van ‘The Governor and Company of Adventurers of England trading into Hudson’s Bay’. Hudson’s Bay zal naar verwachting binnen twee jaar gaan inhuizen. Sinds de oprichting beschikt deze winkelketen over 460 winkels verspreid over de hele wereld. De winkel richt zich op het meer luxe segment betreffende mode, accessoires, schoenen en interieurartikelen  net tussen V & D en de Bijenkorf in.

Maar voor die tijd zijn het nog de ondernemende avonturiers in Haarlem die het pand een nieuwe vitaliteitsimpuls geven.

Neem Gather die zich profileert als ‘retail with the point of view of a magazine’. Gather zet in op een platform voor Start-Ups, jonge ontwerperstalent, innovatieve top merken die een inspirerende winkelervaring verbinden met een geweldige ontmoetingsplek.

Door het creatief en indien mogelijk innovatief aanpakken van leegstand door een partij als Camelot Europe is de bovenste etage van  V & D omgetoverd tot een eigen woonplek voor een aantal partijen die collectief gebruik kunnen maken van het dakterras.

MKB-Haarlem juicht deze verrassende initiatieven van wonen en werken als sleutel  naar ongekende mogelijkheden zeer toe!

Faridah Azimullah,  Voorzitter MKB Haarlem