Ondernemers willen door met BIZ Waarderpolder

In

Ondernemers in de Waarderpolder willen doorgaan met de beveiliging van het gebied op de manier zoals het nu met een Bedrijveninvesteringszone (BIZ) is geregeld.

De huidige BIZ loopt eind dit jaar af. Bruno Giebels, voorzitter van de ondernemersvereniging IKH vroeg daarom de gemeenteraad om toestemming voor een peiling voor een nieuwe BIZ Waarderpolder. De raadsleden zagen de goede resultaten tot nu toe en stemden in juni unaniem in met het verzoek.

Een BIZ is een vorm van een ondernemersfonds. Giebels: “Wij hebben als bedrijfsleven vijf jaar lang veel plezier gehad van deze BIZ. Het aantal inbraken per jaar is op een hand te tellen, uniek voor een bedrijventerrein. De BIZ zorgt er bovendien voor dat alle bedrijven profiteren van de beveiliging en meebetalen via de OZB. Daarom willen wij de regeling graag voortzetten!”

Naast Veiligheid krijgt de BIZ Waarderpolder in de periode de 2017-2021 Kwaliteit & Uitstraling en Samenwerking als aanvullende thema’s. Veiligheid blijft het allerbelangrijkste. De kosten blijven gelijk. Giebels: “De nieuwe thema’s geven in de toekomst ruimte voor extra activiteiten die aan de ondernemers ten goede komen. Dat is ontzettend belangrijk om het ondernemersklimaat goed te houden.”

Wethouder Joyce Langenacker van Economie: “Concreet betekenen de extra thema’s dat de ondernemers met het fonds incidenteel kunnen inspringen op de openbare ruimte. En als het nodig is kunnen zij binnen de Parkmanagement-constructie thema’s oppakken zoals beter samenwerken op gebied van onderhoud, of samenwerking stimuleren als het gaat om deels verplichte energiemaatregelen. Ondernemers vragen hier steeds vaker om en het werkt in de praktijk door de korte lijnen tussen de ondernemers en de overheid.”

Om een Bedrijveninvesteringzone te mogen instellen stelt de Wet op de Bedrijveninvesteringszones als voorwaarde dat er een draagvlakmeting wordt uitgevoerd. In het najaar kunnen de ondernemers zich uitspreken over het voortbestaan van de BIZ Waarderpolder. U hoort hier dit najaar meer over van ons.

Heeft u nu vragen over de BIZ Waarderpodler, neem dan contact op met Parkmanagement: kees@waarderpolder.nl of info@waarderpolder.nl

Bekijk hier de aflevering van Goede Zaken met het bericht.

(bron: www.waarderpolder.nl)