Vastgoed in de MKB-Business

Verrassende initiatieven gebonden aan duurzame projectontwikkeling vinden steeds meer hun weg in Haarlem. Een recent bekend geworden voorbeeld is de DAKKAS een groen horecapaviljoen bovenop de Kampgarage. Lekker eten in een duurzaam paviljoen met uitzicht op de stad Haarlem.  Een bedreiging of een nieuwe kans? Wat mij betreft een kans als een voorbeeld van gezonde concurrentie.  En hier betreft het drie ondernemers die hun droom verwezenlijken  www.dedakkas.nl.  Haarlem is een charmante horeca locatie,  elke nieuwe impuls kan hier positief aan bijdragen.

Maar er is meer beweging in de stad als een toneel met schuivende panelen waarbij niet alleen nieuwe hotspots ontstaan voor  nieuwe innovatieve en bovenal duurzame trajecten in Haarlem. Na een kleurrijke geschiedenis van Figee (Machinefabriek) , Droste (Chocoladefabriek), Enschedé (Drukkerij) en meer, profileert Haarlem zich tegenwoordig ook op een andere manier.  De grootscheepse industrie is inmiddels grotendeels verdwenen en Haarlem is een  fantastische woonstad maar zeker niet alleen!  Naast de enorm gestegen en sterk groeiende zakelijke en publieke dienstverlening is Haarlem ook rijk aan een nieuwe innovatieve Maak-Industrie, en toe aan nieuwe culturele hotspots.

Vastgoed, de stenen van het eigen pand, het familie bezit of de hippe huurlocatie hebben allen één ding gemeen. Het is meestal het begin van een nieuwe economische keten in combinatie met retail, horeca, duurzaamheid, innovatie maar vooral ook een basis voor een integraal fundament voor een keur aan stakeholders.

Stakeholders als eigenaren, de gemeenten, het MKB en vooral de droom, een idee of vurige wens aangewakkerd door de zon, al dan niet in zonnige oorden, om Haarlem nog mooier, duurzamere en economisch interessant op de kaart te zetten.

Wij wensen u een mooie zomer. Graag tot ziens op een van de nieuwe locaties die MKB-ondernemers steen voor steen realiseren!
Faridah Azimullah, Voorzitter MKB- Haarlem