Toekomstgerichte samenwerking MKB Haarlem en Haarlems Nieuwsblad

‘Voor alle partijen ontstaat nu een win-win situatie’

HAARLEM – MKB Haarlem en het Haarlems Nieuwsblad zijn afgelopen 27 mei een samenwerkingsverband aangegaan. Vincent van der Raaij, verkoopmanager Rodi Media – uitgever van deze krant – is enthousiast. “Wij zien MKB Haarlem als een stimulerende partner, die gemotiveerd en opbouwend gericht is op de lokale en regionale ondernemersmarkt. Voor alle partijen ontstaat nu een win-win situatie. We gaan van elkaars netwerk gebruikmaken en vooral elkaar versterken.”

Over de inhoudelijkheid van de samenwerking is Van der Raaij enthousiast. “We bieden MKB-Haarlem een platform en geven huidige en nieuwe leden de mogelijkheid om via de redactiekolommen of commerciële uitingen in een raamwerk en met het logo van MKB-Haarlem hun boodschap over te brengen.”

MKB Haarlem directeur Rosalie Smit reageert ook uitbundig. “Voor alle partijen ontstaat nu een win-win situatie. Wij staan voor een kansrijk ondernemersklimaat.in Haarlem. Het uitgangspunt van de MKB organisatie is om dat ondernemersklimaat en de regionale economie in de breedste zin van het woord te optimaliseren. Wij doen dit in samenwerking met ondernemers- en winkeliersverenigingen, onderwijsinstellingen, het UWV en de overheid in de regio Zuid-Kennemerland.”

Duurzaam
Faridah Azimullah, voorzitter MKB Haarlem, vertelt na de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst bij Rodi Rotatie in Diemen verrast te zijn over de wijze waarop Rodi Media ‘maatschappelijk verantwoord onderneemt’. “Ik geloof in duurzaam. Dat is de toekomst. Rodi Media werkt niet vanuit een beweging, maar vanuit het hart. De lijnen zijn kort en er worden snel beslissingen genomen. Dat spreekt ons als MKB Haarlem erg aan; laagdrempelig, weinig hiërarchie. Maar vooral durven. Durven investeren. Zelfs, zoals de afgelopen jaren, in economisch zware tijden. Maar de lef, bevlogenheid en passie vertaalt zich in succes.” Azimullah, met maandelijks een column in deze krant, noemt en roemt de wijze waarop bij de krantenproductie het energieproces wordt bewaakt. “Het verhaal over de bomenkap en terugplanting, het groene energieverhaal, de continue recycling, dat spreekt toch een ieder aan.”

Positief
Smit besluit met een aantal speerpunten uit de overeenkomst . “MKB Haarlem stelt het Haarlems Nieuwsblad in de gelegenheid ook mediapartner te zijn van MKB Haarlem en wordt betrokken bij de evenementen die MKB Haarlem organiseert. Daarnaast biedt MKB Haarlem deze krant een partnership van de Businessclub MKB Haarlem. Wij zullen het Haarlems Nieuwsblad introduceren in onze nieuwsbrief.” En dan lachend: ” “Al zal dat na deze publicatie niet echt meer nodig zijn.”

Hoofdredacteur Donald Esser is positief en gelooft in kansen. “Dit biedt op alle vlakken perspectief voor het bedrijfsleven in Haarlem. Het midden- en kleinbedrijf is na jaren van recessie bezig aan een revival, ondanks de malheur van V&D. Wij ondersteunen en stimuleren graag gezonde ondernemersdrang.”

MKB Haarlem

Staand: v.l.n.r. Rosalie Smit (directeur MKB Haarlem), Maurice de Jager (marketing MKB Haarlem) en Donald Esser (hoofdredacteur Rodi Media). Zittend: Faridah Azimullah (voorzitter MKB Haarlem) en Vincent van der Raaij (manager verkoop Rodi Media). (Foto: Vincent de Vries/RM)