MeetUp – Open data, kansen voor de economie? 7 oktober 2014

Maar met data kunnen we ook komen tot lokale initiatieven en innovatieve bedrijvigheid. Deze data helpen ons om met elkaar tot beleid te komen en helpen lokale initiatieven om nog beter hun activiteiten te kunnen uitvoeren. Daarnaast zien steeds meer bedrijven de commerciële waarde van data. Als spil in de bedrijfsvoering en als aanjager van innovatieproducten en diensten. Nieuwe data, verkregen via bijvoorbeeld mobiele technologie en satellieten, versterken dit perspectief.
De Gemeente Haarlem onderzoekt momenteel hoe ze open en nieuwe data slimmer in kan zetten voor de stad. Om dit concreet te maken is gekozen om in Haarlem Oost en Schalkwijk te gaan verkennen hoe bedrijven, ondernemers en lokale initiatieven die de bedrijvigheid in dit gebied stimuleren gefaciliteerd kunnen worden.

Daarom organiseert de gemeente Haarlem i.s.m. The Greenland, op dinsdag 7 oktober a.s. een eerste MeetUp voor betrokken ondernemers en andere lokale initiatiefnemers met een warm hart voor Haarlem Oost en Schalkwijk.

Datum: Dinsdag 7 oktober 2014 – 19.30 – 22.00 uur
Locatie: Buurtbedrijf Haarlem Oost
Van Zeggelenplein 136 (ingang Pr.Bernardlaan)

Het programma
– Open data! De Haarlemmerolie voor een slimme samenleving
Ervaar wat open data voor u en uw omgeving kan betekenen
– Maak ook je bedrijf open en ontdek nieuwe kansen
Al eens gedacht om meer van uw bedrijf te laten zien en te delen met de buitenwereld? Een absolute kans!
– Kansen in Oost en Schalkwijk
Werken aan een bruisend ondernemersklimaat in Oost en Schalkwijk
– Uiteraard sluiten we af met een drankje en praat

Nieuwsgierig? Tot de 7e!