Inholland en MKB-Haarlem tekenen voor samenwerking

Heleen Jumelet, Hogeschooldirecteur Inholland Haarlem & Faridah Azimullah, Voorzitter MKB-Haarlem (foto: In Bloei Fotografie)

Onderwijs & bedrijfsleven hand in hand
Faridah Azimullah, voorzitter MKB-Haarlem, en Heleen Jumelet, Hogeschooldirecteur Inholland Haarlem, hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend op 19 juni 2017. “Wij zijn bijzonder blij met Inholland als nieuwe MKB-partner”, aldus Faridah Azimullah. “De Inholland-thema’s duurzaam, gezond en creatief sluiten naadloos aan bij de inzet voor een duurzame samenleving en economie waar MKB-Haarlem voor staat.”

Door meer samen te werken komt er – binnen de kaders van de bestaande wet- en regelgeving en het vastgestelde curriculum van het onderwijs – ruimte voor innovatief, duurzaam en creatief ondernemerschap. Voor Hogeschool Inholland Haarlem is het daarnaast van belang dat er goede stages en werkplekken beschikbaar zijn voor studenten. Heleen Jumelet: “Inholland faciliteert graag de matching van stages en afstuderen.”

MKB-Haarlem: duurzame cross-overs
MKB-Haarlem zet zich in voor een gezond ondernemersklimaat in Haarlem en omstreken. Met inmiddels tientallen jaren ervaring biedt MKB-Haarlem expertise, kennis en een toegankelijk netwerk. In samenwerking met zijn partners organiseert MKB-Haarlem diverse bijeenkomsten waarbij op ondernemersvraagstukken wordt gefocust. MKB-Haarlem bundelt de krachten vanuit het midden- en kleinbedrijf en is dé belangenbehartiger voor ondernemend Haarlem. Daarnaast zet MKB-Haarlem sterk in op verrassende cross-over partnerships  met economisch perspectief.

Hogeschool Inholland: duurzaam, gezond en creatief
Inholland zet de komende jaren sterk in op de profilerende thema’s duurzaam, gezond en creatief. Wij werken daarin samen met het beroepenveld, overheden en maatschappelijke partners. Wij doen dat persoonlijk en dichtbij, vanuit de overtuiging dat voor ons en onze studenten zowel succes als tegenslag de sleutel is tot ontwikkeling als professional en als mens. In alle regio’s waarin we actief zijn, tonen we onze kracht door binnen deze thema’s een bijdrage te leveren aan regionale vraagstukken en ontwikkelingen. Zo richten we ons onderwijs en onderzoek op drie belangrijke transities in de samenleving: de vorming van een duurzame samenleving en een circulaire economie, de transities in de zorg en welzijn naar empowerment en zelfredzaamheid, en de zoektocht naar nieuwe vormen van waarde-creatie en verdienmodellen in de creatieve industrie en andere sectoren.