Het verhaal van een gepassioneerd ondernemer

Voor Hilde Schipper wordt 2018 een bijzonder jaar. Na ruim 6 jaar gewerkt te hebben als cateraar vanuit het buurtdorp Halfweg, besloot zij eind 2017 een nieuw avontuur aan te gaan in de Waarderpolder , waar zij naast haar cateringactiviteiten nu ook de huurders van het bedrijfsverzamelgebouw Onder de Toren (en passanten) voorziet van heerlijke koffie’s , lunches en laat kennismaken met de vele verrassende kanten van Spanje.

Mestiza:

“Mestiza betekent letterlijk mix. Het staat voor een mix van culturen en stijlen”, vertelt Hilde. Dat zie je terug in de beleving die het bedrijf neerzet. Deze beleving is nauw verwant aan de Mestizo muziekstijl. Meest bekend van zanger Manu Chau. Mestizo groeide van een muziekstroming uit Barcelona uit tot een (urban) life stijl. Mestiza wil deze spontane levensstijl ook in Nederland activeren en tot leven brengen.
Mestiza staat voor spontaan, vrolijk, onbevangen en staat open voor invloeden van andere culturen, maar natuurlijk altijd met dat tikje Spaanse spontaniteit. Mestiza probeert aan haar producten en diensten iets verrassends toe te voegen. Bijvoorbeeld Spaanse pepers in de chocoladetaart of een bijzondere vorm om een hapje te presenteren.

Wat biedt Mestiza?

Bij Mestiza staat catering centraal, maar het gaat om meer dan dat; van een Spaanse wijnproeverij, een ‘pop up paella’ maar ook voor een tapasavond op locatie, daar draait Hilde van Mestiza haar hand niet voor om. Daarnaast kan je bij Mestiza ook terecht voor diverse Spaanse kookworkshops en biedt de nieuwe locatie in de Waarderpolder de mogelijkheid voor het organiseren van grotere evenementen en feesten. Een nieuwste tak aan de Mestizaboom is het Mestizacafé; een plek waar de huurders van het bedrijfsverzamelgebouw Onder de Toren, maar ook zeker de passanten en bezoekers in de voormalige kantine van het KPN gebouw, heerlijk tot rust kunnen komen en kunnen genieten van de daar gecreëerde binnentuin in Spaanse sferen.

Hilde over Mestiza

“Met Mestiza kan ik mijn creativiteit kwijt. Ik bruis van de ideeën en ontwikkel steeds nieuwe producten en diensten. Uiteraard passen deze steeds binnen het merk dat ik aan het bouwen ben. Ondernemer zijn is zo ontzettend leuk! Uitdagingen en ideeën te over. Ik leer iedere dag weer bij en ontmoet nieuwe en gepassioneerde ondernemers. Spijt van de overstap naar ondernemer heb ik echt niet, hoewel ik qua inkomen een flinke stap terug heb moeten doen is dat het zeker waard!”

En Mestiza in de toekomst?

Mestiza is in de afgelopen 7 jaar gegroeid tot een professioneel bedrijf waarbij naast catering ook een mix van andere producten een plek hebben gekregen. Zeker ook na de recente verhuizing naar de Waarderpolder weten steeds meer mensen Mestiza te vinden en waarderen. Het streven is Mestiza binnen een paar jaar te hebben uitgebouwd tot een sterk merk; dat staat voor een ‘eigen’ manier van leven.

Mestiza is gevestigd op de A. Hofmanweg 1A in het bedrijfsverzamelgebouw Onder de Toren. Met een breed pallet aan ‘Spaanse catering +’ diensten en producten richt zij zich zowel op particulieren als zakelijke klanten. Proef het spontane Spanje en kijk voor meer info op www.mestiza.nl of neem contact op met Hilde Schipper.