Haarlemse Lichtjes wandeling & lichtfestivals NL

In aanloop naar de maand december is er in november altijd plaats voor verschillende lichtfestivals. Het nationaal en ook internationaal bekendste  lichtfestival is GLOW in Eindhoven. GLOW is wereldleider op het gebied van lichtkunst en lichttechnologie en zal dit jaar plaatsvinden in de week van 11 tot en met 18 november.

GLOW in Eindhoven is de stad van het licht waar de stad van het gloeilampje, de afgelopen 17 jaar, transformeerde tot een broedplaats voor lichtinnovaties, duurzaamheid en economie anno de 21ste eeuw. Met een groots lichtfestival door de hele stad, waarbij trends en tradities hand in hand gaan. Een combinatie van kunst, Artificial Intelligence (AI) ofwel kunstmatige intelligentie maar zeker de verrassende creativiteit, afwisselingen van kleur en vorm maar ook zicht op toekomstig design voor burgers en business.
Kortom een week om verlicht en geïnspireerd te raken door de toepassingen van licht.

Naast Eindhoven is er ook in Amsterdam een lichtfestival wat maar liefst bijna twee maanden duurt van eind november (30) tot eind januari (21) 2024.

Er zijn wandel- en vaarroutes waarbij de horeca en vele MKB bedrijven meedoen dan wel geopend zijn. Ook buiten de Randstad zijn er diverse lichtevenementen waarbij ondernemers in het zonnetje staan.

In Haarlem organiseert de Stichting Haarlem Lichtstad (SHL) op 23 november a.s. een ‘Haarlemse Lichtjes Wandeling’.  SHL levert al sinds 1990 een belangrijke bijdrage met licht om de stad Haarlem levendiger, aantrekkelijker en veiliger te maken, met aandacht voor duurzaamheid en innovatie.

Verschillende MKB ondernemingen hebben hebben dan ook hun deuren geopend.

Graag tot ziens in Haarlem.

Meer info