Erwin Miedema wint de Haarlemse Ondernemers Prijs

Een juichende Haarlemse ondernemer van het jaar Erwin Miedema naast juryvoorzitter Margot Span (foto: Noortje Dalhuijsen).

De 41-jarige ondernemer Erwin Miedema is gekozen tot Haarlemse ondernemer van het jaar. De onafhankelijke ondernemersjury heeft hem tijdens de finale-avond gekozen uit de drie finalisten. De jury vindt Miedema de meest inspirerende ondernemer van Haarlem, een voorbeeld voor collega-ondernemers en een ambassadeur van Haarlem als vestigingsstad voor ondernemers en bedrijven. Hij is al 11 jaar ondernemer en directeur van het bedrijf Domus Magnus, waarin inmiddels 560 mensen werken. Hij heeft zijn ondernemings-idee al vroeg als ambitie neergezet. Zijn concept is de beste zorg combineren met wonen op de mooiste locaties. Daarbij heeft hij in de traditionele zorg- en woonwereld een nieuw businessmodel gelanceerd: scheiden van zorg en wonen. Toen hij startte was dat helemaal nieuw. Inmiddels is dat opgenomen in nieuwe wetgeving. Miedema runt volgens de jury zijn bedrijf als een echte ondernemer in de goede zin van het woord. Hij neemt initiatief, hij lanceert groeiplannen en hij realiseert deze concreet. Aan de elf bestaande locaties worden binnenkort vier nieuwe locaties toegevoegd. De jury vindt de investeringssamenwerking met Navitas b.v. (een investeringsmaatschappij van Jan Zeeman) strategisch buitengewoon slim. Bij deze ondernemer komen de ondernemerskwaliteiten die nodig zijn voor succesvol en onderscheidend ondernemerschap goed samen.

De Haarlemse Ondernemers Prijs is dé alomvattende ondernemersprijs Van en voor ondernemend Haarlem. Maar liefst 40 partners uit het Haarlemse bedrijfsleven, netwerken, gemeente, media en onderwijs ondersteunen wedstrijd en prijs. De uitgebreide ondernemerswedstrijd bestond uit: papieren presentaties, live jurypitches, een financiële accountantscheck, bedrijfsbezoeken en finalepresentaties. Tijdens de finale-avond met 200 gasten in de Lichtfabriek heeft de jury Erwin Miedema uiteindelijk gekozen boven John Meulemans (3Sixtyfive) en Robbert Uijleman (Uiltje Brewing Co). in 2017 zal de vierde editie worden georganiseerd. Meer informatie: www.haarlemseondernemersprijs.nl

(foto: Noortje Dalhuijsen)