Dag van de ondernemer: licht aan het eind van de tunnel!

Vandaag 20 november is het lustrum van de ‘dag van de ondernemer’. Mooi om speciale aandacht te geven aan ondernemers op deze dag maar vanuit MKB-Haarlem vinden wij Elke dag, een dag van de ondernemer! En hoe belangrijk met name MKB ondernemers zijn heeft inmiddels heel Nederland ervaren. Geen horeca, geen evenementen, geen cultuur en het wegvallen van keten dienstverlening.

Met een zucht van verlichting werden dan ook de woorden van premier Rutte deze week onthaald door het opheffen van de verzwarende maatregelen. Echter ook ontsteltenis door het toch nog langer gesloten houden van de horeca in eerste instantie. Juist gelet op de feestdagen, voor veel ondernemers de belangrijkste tijd van het jaar.

Corona crisis feit geen gekte
Het feit blijft dat Corona  onzichtbaar en haast ongrijpbaar, niets en niemand ontziend,  een spoor van besmettingen, ernstige ziekte en soms zelfs de dood, achterlaat.

Geen gekte maar harde feiten gebaat bij het simpel dragen van, weliswaar verplichte, mondkapjes, het houden van afstand en geen feesten old style.  Maatregelen ter bescherming van uzelf maar ook ten aanzien van ieder ander om u heen! Het is gewoon een kwestie van doen EN  fatsoen.

775 jaar stadsrechten Haarlem
Nog een jubileum is de dag dat Haarlem stadsrechten kreeg om precies te zijn 775 jaar geleden op 23 november in 1245. Een feit om met een schitterend feest te vieren maar in dit bijzondere jaar dienen wij ons te beperken tot het uithangen van de vlag!

Licht aan het eind van de tunnel!
Het koesteren van het licht, als experimentele ervaring het genieten in alle rust van cultuur,  musea, winkels en alle facetten die het MKB in de stad  kleur, gezelligheid en haar sprankeling geven, biedt perspectief.

Faridah Azimullah
Voorzitter MKB- Haarlem