Meer dan 40 aanmeldingen bij Haarlemwinkelstad.nl

In

Eerste invullingen leegstaande winkelpanden een feit

Al meer dan 40 partijen hebben zich gemeld op www.haarlemwinkelstad.nl, het online platform dat ruimtevragers en –aanbieders samenbrengt. Op basis van de binnengekomen ideeën en wensen over tijdelijke invulling van leegstaande winkelpanden wordt gezocht naar passende matches. Inmiddels zijn de eerste invullingen een feit. Modemerk Miss Green en de organisatie van de Stripdagen Haarlem hebben een leegstand pand betrokken. Ook wordt samengewerkt  met het Haarlemse bedrijf Gather, dat vanaf 1 juli actief is in de voormalige V&D locatie aan de Grote Houtstraat.

Miss Green
Via haarlemwinkelstad.nl heeft het duurzame modemerk Miss Green een mooie plek gevonden aan het Stationsplein. Een leegstaand winkelpand doet inmiddels dienst als showroom en kantoorruimte. Het Haarlemse bedrijf gaat er ook sample sales organiseren.

Stripdagen Haarlem
De organisatie van de Stripdagen Haarlem heeft ter promotie van het evenement een eigen informatiepunt opgezet. Met behulp van haarlemwinkelstad.nl is een leegstaand pand in de Anegang betrokken. Vanuit deze locatie wordt informatie over het evenement verstrekt, dat plaatsvindt van 3 tot en met 12 juni 2016. Ook dient de plek als uitvalsbasis voor de organisatie.

Gather
Haarlemwinkelstad.nl gaat nauw samenwerken met het Haarlemse bedrijf Gather, dat vanaf 1 juli actief is met het invullen van de voormalige V&D locatie aan de Grote Houtstraat. Meer informatie hierover is te vinden op www.thisisgather.nl/pop-up/ en op www.haarlemwinkelstad.nl

Haarlemwinkelstad.nl
Het online platform is gelanceerd op 20 januari 2016. Doelstelling is om de winkelleegstand in Haarlem terug te dringen, door leegstaande ruimtes tijdelijk in te vullen. Ruimtevragers en
-aanbieders maken online een gratis profiel aan en komen op laagdrempelige wijze in contact met elkaar. Een verbinder coördineert matches, acquireert actief en zoekt samenwerking met diverse partners in de stad. Het project richt zich niet alleen op detailhandel, horeca, creatieve ondernemers en startups, maar zoekt ook verbinding met maatschappelijke- en culturele organisaties en evenementenorganisatoren.

Haarlemwinkelstad.nl is een initiatief van het Haarlemse bedrijf Pop-up-Solutions en wordt onder andere ondersteund door de Gemeente Haarlem, Haarlem Marketing, Vereniging Eigenaren Binnenstad Haarlem, Haarlem Valley, Winkelcentrum Schalkwijk en Winkeliersvereniging Cronjé. Het platform wordt technisch mede mogelijk gemaakt door www.popupplaza.nl en onder andere gepromoot via www.ondernemeninhaarlem.nl, hét online platform voor ondernemen in Haarlem.