Blog: Faridah Azimullah – MKB-Haarlem biedt brug naar Start-Up Campus

In

Het is een feit op 10 november is de Start Up Campus Haarlem (SUCH) gelieerd aan en gevestigd in het InHolland complex in Haarlem, geopend.
De Campus wordt wel aangeduid als de ‘ondernemers-hub’ van Inholland Haarlem waar studenten, docenten, ondernemers en overheden samen kunnen komen om vragen over ondernemen te beantwoorden, antwoorden te vinden, verrassende businesscases te laten groeien en inspiratie op te doen.

Het MKB-Haarlem verzorgt al jaren inspiratie netwerk bijeenkomsten om ondernemers mee te nemen naar een nieuwe kijk op de eigen business, duurzame innovatie in de praktijk denk aan een licht op innovatie evenement met ondernemers. Ondernemers die bijvoorbeeld vertellen over koffierecyling waar biogas van gemaakt kan worden. Dit proces heeft inmiddels een hele nieuwe keten van werkgelegenheid en nieuwe business cases gecreëerd. Taxi-Electric de naam spreekt voor zich, duurzame taxi’s met zeer service gericht personeel en natuurlijk het bedrijf Degree-n met een fascinerend scherm dat warmte levert op basis van de nieuwste technologie infrarood en nanotechnologie. Toepassingen zijn legio en er is sprake van 60% reductie op de reguliere kosten voor verwarming!

Fascinerend als ondernemer om met vallen en opstaan de markt te bereiken, te openen en te veroveren. Die mogelijkheid is er nu ook vanuit het perspectief van een student met een droom, of met een ondernemer die wil blijven vernieuwen in economisch uitdagende tijden.
Waarbij al tijdens een studie een ondernemer in spe uitgenodigd wordt om een droom te realiseren en door laagdrempelige contacten met MKB ondernemers meer support heeft dan zonder.

Het MKB biedt perspectief naar het ondernemerschap. De sleutel naar duurzame groei in de economie en innovatie zit bij nieuwe maar ook bestaande ondernemingen die kunnen en durven anticiperen op de fascinerende ontwikkelingen in de markt.

Faridah Azimullah, Voorzitter MKB Haarlem