Zin in de zomer ook voor MKB ondernemers

Succesvolle interactie ondernemer en Gemeente Haarlem

De zomer staat voor de deur. Vakantieplannen kunnen weer worden gemaakt. De verruiming van de diverse sectoren brengt weer leven in de brouwerij zeker voor veel MKB ondernemers.  De vakantie kan echter voor veel ondernemers ook een moment zijn om de jaarlijkse reflectie over de toekomst te vervroegen en juist nu keuzes te moeten maken die totaal niet ingecalculeerd waren in het begin van dit gedenkwaardige jaar.

Dat betekent een geven en nemen van alle betrokken partijen als ondernemers, overheid en burgers.  Een mooi voorbeeld hoe de gemeente Haarlem en een ondernemer de balans hebben gevonden is het tegemoetkomen aan de wensen van het landelijk gelegen restaurant Wapen van Kennemerland.

De eigenaar van dit restaurant breide zijn terras aan de achterzijde van het restaurant uit, tegen de wens en richtlijnen van de gemeente. Ondanks weerstand heeft echter de ondernemersgeest van de eigenaar overwonnen. De gemeente gaf toch akkoord voor de uitbreiding in het weiland. Precies deze interactie biedt zowel de Horeca eigenaar als de gemeente perspectief. En die hebben we als ondernemers hard nodig!

Op 1 juli vond hier de MKB-Haarlem Inspiratie netwerkbijeenkomst plaats met als  thema Talentontwikkeling.  Waarom talentontwikkeling in crisistijd? Het ontwikkellen van de (verborgen) talenten van mensen kan het verschil maken voor het hebben van een toekomst voor een bedrijf of niet. Interessant is daarbij de  SLIM subsidie, een voorbeeld subsidie voor bedrijven die willen samenwerken en op een innovatieve wijze willen investeren in talent. Door trainingen, cursussen e.d. op maat te laten verzorgen al dan niet in samenwerking met een ander MKB bedrijf wat complementair is aan de eigen business. De mogelijkheden zijn ongekend. Laat u informeren en stel uw vraag via het  digitale MKB ondernemersloket wij wijzen u de weg. Investeren juist nu biedt ongekende kansen en geeft een extra financiële steun in de rug.

Namens het MKB-Haarlem wensen wij u een constructieve,  succesvolle maar vooral ook ontspannen zomer toe!

Faridah Azimullah
Voorzitter MKB- Haarlem