Welkom Groepen Gezocht in Haarlem: Laat je matchen met een nieuwkomer

Wie vertelde je waar je allemaal aan moet denken bij het starten van een onderneming?
Wie noemde jouw naam bij die veelbelovende opdrachtgever? Of wie tipte je over dat gave bedrijfspand en stond klaar met verf en rollers?

Als ondernemer ken je het belang van een sociaal en professioneel netwerk. Samen met anderen heb je sneller succes, zowel op je werk als daarbuiten. Dat geldt ook voor vluchtelingen. Daarom verbindt Samen Hier nieuwkomers met Haarlemmers. Zo versnellen we hun integratie en voelen zij zich welkom hier.

“Samen Hier is juist ook voor ondernemers een mooie manier om nieuwkomers wegwijs te maken in het bedrijfsleven, je leven te delen en inspiratie te bieden voor een nieuwe toekomst in Nederland!” – Faridah Azimullah, voorzitter MKB Haarlem

Welkom Groep
Voor het eerst in Nederland passen we een speciale methode toe. Jij vormt een Welkom Groep met vier vrienden, collega’s of bijvoorbeeld buren. Wij zoeken via een innovatief en bewezen algoritme een nieuwkomer of gezin dat goed bij jullie past.

Samen doen
We spreken af dat jullie een jaar met elkaar optrekken. Van meedenken over studie of werk tot het oefenen van de taal en het vieren van nationale feestdagen: jullie maken samen een plan.
Een Welkom Groep combineert goed met bijvoorbeeld je eigen onderneming of gezin, omdat je met z’n vijven meedoet. Zo is er altijd wel iemand die zijn of haar netwerk, kennis en tijd kan delen.

Waarom in Haarlem?
Het Welkom Hier Festival in Haarlem (2017) was een succes: de lokale solidariteit voor vluchtelingen bleek groot. Daarom start Samen Hier – gebaseerd op een soortgelijk succesvol initiatief in Canada -ook in Haarlem, in samenwerking met Gemeente Haarlem en Stem in de Stad Haarlem.

Aanmelden voor Samen Hier
Wil jij ook een Welkom Groep starten en samen met jouw netwerk een nieuwkomer of gezin op een persoonlijke manier wegwijs maken in Haarlem? Lees hier meer over Samen Hier en meld je aan!

Wat je verder kunt doen
Wil je je collega’s, vrienden en volgers inspireren om mee te doen met Samen Hier in Haarlem? Een oproep via jouw nieuwsbrief en social media of een Samen Hier-sticker op de winkeldeur maken al verschil!

Daarnaast geven wij bijvoorbeeld graag een presentatie aan alle werknemers. Locaties voor trainingen, korting op diensten/producten en gezellige activiteiten voor Welkom Groepen zijn ook zeer welkom. Heb je een leuk idee of een mooie aanbieding? Neem contact met ons op.

“Raoul en zijn vrienden waren er altijd voor me in die beginmaanden. Vooral dat stelde me gerust. Omdat zij net zo geïnteresseerd waren in mijn cultuur als ik in die van hen, ontstond al snel vriendschap.” – Tariq kwam in 2014 vanuit Syrië in Nederland. Nu is hij als programmamedewerker bij Justice and Peace Nederland betrokken bij Samen Hier.