MKB Digital Workspace

Het MDW is een initiatief van ACE (Amsterdam Centre for Entrepreneurship) in samenwerking met Economische Zaken, Provincie NH, Gemeente Amsterdam, KplusV en de Rabobank. Het programma is opgericht omdat op het gebied van data de expertise schaars is en vaak niet toegankelijk voor kleine ondernemingen. Het MDW maakt deze data expertise toegankelijk voor ondernemers door ze te koppelen aan tech-studenten van de UvA, VU en HvA.

Het MDW is opzoek naar MKB-ers die samen met groepen studenten aan de slag willen om hun bedrijf (verder) te digitaliseren. Denk hierbij aan de volgende mogelijkheden waar data-analyse toe kan leiden;

• Lagere voorraden en dus betere cashflow
  • Betere inschatting op verkopen, dus minder verspilling
  • Beter inzicht in je klantprofiel of leadgeneratie
  • Cybersecurity- betere beveiliging tegen aanvallen
  • Algoritmes door AI oplossingen
  • Het bouwen van KPI dashboards
  • En nog veel meer….

De kosten van het programma voor ondernemers bedragen €3.750. Door de subsidie die wordt bijgedragen door Min EZK, Provincie Noord-Holland, Gemeente Amsterdam en de Rabobank betaalt de ondernemer slechts €750 in de pilot fase (regulier tarief bedraagt €2500). Deelnemende ondernemers kunnen dus gebruik maken van €3.000 aan subsidie.

Ben jij een MKB-er (2-50 man personeel), gevestigd in de MRA en wil je aan de slag met data? Mail dan direct ellen@ace-incubator.nl voor een gratis intake of bel 06-45688209.