Lichten uit tijdens Nacht van de Nacht op 29 oktober 2022

Zaterdagnacht 29 oktober gaat de klok een uurtje terug. Deze nacht is traditiegetrouw de ‘Nacht van de Nacht’, de nacht waarop we aandacht vragen voor lichthinder en energieverspilling door licht. Haarlem doet mee en dooft de verlichting van meerdere locaties in de stad.

Ook dit jaar sluit Haarlem graag aan bij het initiatief van de Natuur- en Milieufederaties om aandacht te vragen voor de gevolgen van lichtvervuiling. Nederland is een van de lichtste landen ter wereld. Al die verlichting veroorzaakt lichthinder en energieverspilling. Ook raakt het ritme van mensen en dieren verstoord. Het doel van Nacht van de Nacht is om Nederland donkerder en duurzamer te maken.

Gevelverlichting uit
Haarlem doet mee door de gevelverlichting op diverse volgende panden te doven zoals  de Nieuwe Kerk, de Grote of St.- Bavokerk, de Bakenesserkerk, Molen de Adriaan, Schoterveense molen, Amsterdamse Poort en het stadhuis. Deze panden zijn zaterdagnacht in duisternis gehuld, net zoals in voorgaande edities van de Nacht van de Nacht. De Stichting Haarlem Lichtstad doet op diverse plaatsen in de binnenstad de gevelverlichting uit.

Activiteiten
In en rondom Haarlem worden activiteiten georganiseerd tijdens de Nacht van de Nacht. Zo kunt u deelnemen aan een avondwandeling door het koloniale verleden van Haarlem of de Sterrenwacht in Overveen bezoeken.

Meer weten en alle activiteiten bekijken? Kijk op www.nachtvandenacht.nl