JINC Haarlem bereidt jongeren, samen met lokale bedrijfsleven, voor op de arbeidsmarkt. Onder andere via het project Ondernemen

In de periode oktober tot december nemen 40 vmbo leerlingen van het Haarlem College aan het project Ondernemen doe je zo! deel. Het programma geeft vmbo-leerlingen in acht bijeenkomsten een realistisch beeld van de dagelijkse praktijk van het ondernemen. Hard nodig, aangezien veel jongeren niet weten dat ondernemen in de praktijk soms betekent dat je je vrije tijd moet opgeven, dat startende ondernemers vaak minder verdienen dan het minimumloon en dat het runnen van een eigen zaak een grote verantwoordelijkheid is.

Tijdens het programma maken de jongeren kennis met theorie en praktijk. Ze krijgen workshops in de klas over ondernemerschap, interviewen een ondernemer bij hen in de buurt, maken een bedrijfsanalyse en stellen een verbeterplan op. De leerlingen presenteren hun bevindingen op dinsdag 18 december tijdens een feestelijke slotbijeenkomst aan een vakjury. Coaches uit het bedrijfsleven en zelfstandig ondernemers begeleiden de leerlingen tijdens het programma.

Lijkt u het als Haarlems bedrijf leuk om jongeren te helpen bij een goede start op de arbeidsmarkt? In Haarlem kan dit middels het project Bliksemstages, Sollicitatietrainingen en Ondernemen doe je zo! Voor meer informatie over de projecten en JINC kunt u terecht op: www.jinc.nl. Daarnaast kunt u vrijblijvend contact opnemen met Marieke van Roosmalen, Lotte Dambrink of Noortje van der Meer (020 506 37 80).