Heroriëntatie; hulp naar ander werk

Serie Zelfstandig ondernemen in het nieuwe normaal (Uitzending podcast 3/3 )

Veel zelfstandig ondernemers zijn getroffen door de coronamaatregelen. Sommigen hebben de afgelopen anderhalf jaar goed doorstaan, maar anderen hebben maar net het hoofd boven water weten te houden, of zijn in de problemen gekomen. In deze serie van drie podcasts gaat het over mogelijkheden om als zelfstandig ondernemer verder te gaan, financieel op orde te komen of een andere weg in te slaan. Er is veel hulp, maar niet iedereen weet die te vinden. De eerste twee podcasts geven inzicht in waar deze hulp te vinden is. In de laatste van de reeks zijn we in gesprek met een zelfstandig ondernemer.

Deze derde aflevering heet: Heroriëntatie; hulp naar ander werk. Je bent zelfstandig ondernemer, maar je bedrijf staat door corona onder druk. Je overweegt je op ander werk te oriënteren. Hoe krijg je zicht je mogelijkheden op de arbeidsmarkt, hoe relevant is je werkervaring en welke opleidingen worden gevraagd? Host Ruud Meijer gaat in gesprek met verschillende partijen die je kunnen ondersteunen. Ook aan het woord komt zzp’er Servaes Sewrutton. Hij maakte tijdens corona de switch van taxichauffeur naar zorgvervoerder.

U hoort: Ruud Meijer (host), Rob Overpelt (Agros), Servaes Sewrutton (ondernemer), Rutger van den Breemer (FNV) en Karin Klaver (ZKIJ werkt door (RMT))
[via spotify + apple]

Luister hier naar de podcast