Blog: Faridah Azimullah – Vrijheid van ondernemen

Vooruitlopend op de mei vieringen gedenken wij enerzijds wat het betekent om niet vrij te zijn maar ook mogen wij opnieuw de vrijheid vieren. Vrijheid om te leven naar eigen keuze, vrijheid om te ondernemen en vrijheid om het feest van vrijheid te mogen vieren.

Vrijheid om te mogen leven naar eigen keuze is niet voor iedereen de gewoonste zaak van de wereld. De enorme opkomst op het Welkom Hier festival als antwoord hierop afgelopen weekend getuigt hier bij uitstek van. De editie van het Welkom Hier festival geïnitieerd door de organisatie Justice en Peace uit Den Haag heeft in Haarlem ruim 1000 bezoekers mogen verwelkomen! Justice & Peace staat voor het verdedigen van Mensenrechten, vrijheid en migratie.

Haarlem is hartverwarmend in het verwelkomen van nieuwkomers. Het bedrijfsleven speelt hierbij een cruciale rol.  Betaald werk is de weg uit het dal en naar een nieuwe toekomst. Snel, gecoördineerd en professioneel zijn hierbij pijlers die dit proces effectief en efficiënt maken. Support bij het snel onder de knie krijgen van de taal, gecoördineerd door een aanspreekpunt voor een werkbare regie van alle hulp en een professionele aanpak door een goede modus te waarborgen tussen om-niet en betaalde know-how.

Bevrijdend is hierbij ook te constateren dat in de vrijheid in ondernemen, nu ook het aspect van duurzaamheid expliciet omarmd wordt door het niet enkel het MKB maar ook door het VNO- NCW.

Haarlem vervult  dit jaar 2017 een centrale rol in het vieren van de vrijheid.  Op vrijdag 5 mei zal niemand minder dan Demissionair premier Mark Rutte, als aftrap, het bevrijdingsvuur in de provincie Noord-Holland en in het bijzonder in Haarlem ontsteken. Diversiteit in de zin van verrijking door verscheidenheid daar heeft een duurzame economie baat bij. Vier de vrijheid mee!
Faridah Azimullah, Voorzitter MKB-Haarlem