ACTIE ‘FIETS BINNEN=WINNEN’ VAN START GEGAAN

Op de foto de wethouder (tweede van rechts) met enkele ondernemers die de actie mogelijk maken. (vlnr) Marja Jochemus, Frank Blom, Ronald Straatman en Paul van der Werff.

Wethouder Cora-Yfke Sikkema heeft het ‘startschot’ gegeven voor de fietsactie “Fiets Binnen=Winnen”. Bij de gemeentelijke fietsenstalling in de Smedestraat ontving zij als eerste een stempeltje op een speciaal bonnenboekje. De actie is bedacht om te stimuleren dat meer mensen hun fiets in een bewaakte fietsenstalling plaatsen. Een vol boekje doet bovendien dienst als lot. Deelnemers kunnen een mooie heren- en een damesfiets winnen!

Hoe werkt het?
Fietsers die hun fiets in één van de stallingen zetten, krijgen een bonnenboekje met daarin een tiental leuke kortingen bij ondernemers in de Haarlemse binnenstad. Elk bezoekje levert een stempeltje op en met dat stempeltje kan de desbetreffende fietser een leuke korting krijgen bij één van de deelnemende winkeliers. ” Cora-Yfke Sikkema: “Deze actie draag ik een warm hart toe! Meer mensen op de fiets houdt de binnenstad bereikbaar. En als mensen hun fiets stallen in de gratis toegankelijke en overdekte stalling zien we nog beter hoe mooi de stad is!

Aan deze actie werken mee: Haerlemse Vlaamse, Bink Fournituren, Koren Beurs, Meneer Frans, Westhof, Haarlem Marketing, Hofje Zonder Zorgen, El Pincho, Crêpe Affair en Ristorante Venezia. Fiets Binnen=Winnen wordt mede mogelijk gemaakt door Rabobank Haarlem en Omstreken, ERDI en Nederlof.