Paswerk Was haalt hygiënecertificaat

Overhandiging van het certificaat door Annemieke Hoogeweegen (kwaliteitsmanager Newasco) aan Esger Douwes Dekker (Unitmanager Beschut werken Paswerk) (foto: Charlotte Kirkenir)

De Afdeling Was van sociale onderneming Paswerk is weer positief door de jaarlijkse hygiënecontrole van de wasserijbranche gekomen. Deze hygiënecontrole is een verplicht onderdeel van het Certex Kwaliteitszorgsysteem van Newasco Van Houten in Heemstede. Newasco is een grote, professionele textielwasserij die werkt voor zorginstellingen, horeca, bedrijven en particulieren. Zij besteedt al jarenlang uitvoerende werkzaamheden uit aan Paswerk Was in het kader van haar doelstelling Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daardoor hebben 45 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op structurele basis volwaardige banen. Banen met de normale markteisen, zoals de hoge hygiënenormen van de wasserijbranche. Het weer halen van het hygiënecertificaat werd gevierd met koffie met gebak, natuurlijk niet genuttigd op de werktafels, maar in de kantine. Je kunt niet hygiënisch genoeg zijn…..