Blog: Faridah Azimullah – FORMATIE, FUN & FOCUS

De formatie is opnieuw in volle gang.  VNO-NCW en MKB–NL hebben al eerder een een stappenplan aangeboden aan de informateur om het ondernemerschap naar een ‘Next level’ te tillen.  Deze zeven stappen zetten in op o.a. lastenverlichting, ruimte voor werk en de focus op duurzaamheid. Voor Haarlem en de regio Zuid Kennemerland betekent het aspect werk een belangrijke factor. De combinatie van focus en fun spelen een grote rol. Het betekent idealiter lastenverlichting op arbeid, het beperken van de bureaucratie, het op elkaar afstemmen van vraag en aanbod en het daadwerkelijk matchen van een werknemer binnen een bedrijf met de focus op fun door een langdurige/ duurzame relatie.

Focus en fun is ook op andere terreinen van belang in het leven, voor een ondernemer maar ook voor een coureur of anderszins. In Nederland zijn we gezegend met een Max verstappen die door een enorme investering fabelachtige resultaten bereikt. Dat is niet ver weg van de discipline voor de ondernemer die start, opzet, doorstart en bouwt aan zijn eigen business en daardoor niet alleen een eigen droom verwezenlijkt maar ook een heel team rondom hem of zijn bedrijf kan inspireren en stimuleren.

Focus en fun zijn ook een  gouden duo bij het kijken naar, creëren en uitdragen van het begrip Smart City. Het fenomeen van de slimme stad met als voorbeelden zoals Wenen, Dubai en Bejing bieden ook interessante technologische perspectieven voor een stad als Haarlem. Haarlem is een ware broedplaats op vrijwel alle 14 sectoren van het MKB. Het is de kunst de initiatieven te versterken vanuit de verbinding van autonome bedrijven die krachten bundelen waarbij er sprake is van zowel de focus als de funfactor.

Deze vitale  energie draagt bij tot een duurzame, inclusieve en weerbare economie.

Faridah Azimullah, Voorzitter MKB- Haarlem