Lokaal stagebureau ‘Connectie’ Waarderpolder focust op ondernemer en breidt uit met online platform

Stagebureau Connectie helpt sinds medio 2015 bedrijven in de Waarderpolder om stagevacatures gericht onder de aandacht te brengen van onderwijsinstellingen en studenten in de regio. Om de dienstverlening te verbeteren lanceert het stagebureau een platform; http://stagebureauconnectie.nl/

Stagebureau Connectie Waarderpolder is een initiatief van Maarten Brand en een dienst van Parkmanagement Waarderpolder. Het stagebureau wordt gesteund door de gemeente Haarlem, Industriekring Haarlem, Nova-College en Rabobank.

Dankzij deze steun brengt het stagebureau stagevacatures in de Waarderpolder gericht en kosteloos onder de aandacht van onderwijsinstellingen en stagiairs. Daarnaast helpt het stagebureau bedrijven bij het verbeteren van de begeleiding. Op die manier wordt ‘het stagerendement’ van bedrijven en stagiairs vergroot. Een unieke formule die in het eerste jaar al direct zijn vruchten geeft afgeworpen door bedrijven te helpen eindelijk met de juiste stagiairs in contact te komen.

Om de contacten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, én om aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen gaat het stagebureau beschikbare vacatures en stagekandidaten ook online verbinden. Speciaal hiervoor is het platform stagebureauconnectie.nl ontwikkeld, in samenwerking met de Haarlemse webbouwer FBI design. Op deze manier kan het stagebureau nog beter samenwerken met bedrijven in de Waarderpolder, stagiairs en onderwijsinstellingen. Het gemeenschappelijke doel blijft: maximaal resultaat van stages voor alle betrokken partijen.

Projectleider Maarten Brand: “Het platform is nu online. In de komende periode blijft het stagebureau actief stagevacatures werven in alle branches, sectoren en opleidingsniveaus. Op die manier kunnen alle onderwijsinstellingen in de regio via 1 helder loket stagekansen vinden én benutten in de Waarderpolder. En andersom, bedrijven kunnen stagiars uit de regio vinden.”

Stagebureau Connectie werkt met MBO en HBO stagiairs, altijd vanuit het oogpunt van de ondernemer. Ook waar het om stages gaat voor mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. Een stage is immers ook een prachtige kans om deze afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen.