Creativity Crash Course

MIJN VERHAAL –

Al vanaf mijn 18e ben ik zelfstandig ondernemer. Na het afronden van mijn HAVO wilde ik erg graag internationaal. Mijn voorkeur ging uit naar werken en wonen in Antwerpen. Ik huurde een appartement in hartje centrum en startte mijn eigen bedrijf ‘Love 4 Design’.

Door inzet en ervaring én met een beetje geluk, kreeg ik de kans om naar Azië te gaan, om vol enthousiasme te werken aan zelf ontworpen producten- en sieradenlijn, welke nog steeds internationaal wordt verkocht.

Na terugkomst in Nederland, overwoog ik om terug te gaan naar de schoolbanken. Bij de HvA een technische internationale opleiding… dat leek me wel wat! Ik raakte in gesprek met een theoretische deskundige leraar over productieprocessen in China. Hij kon op mijn inhoudelijke procesvragen geen bevredigend antwoord geven. Dit heeft mij doen besluiten om mezelf niet middels de standaard weg bij te scholen.

Door zelfstudie en veel vrije tijd te besteden aan digitale vormgeving, ben ik gevraagd als creatief projectleider bij een bedrijf in de uitvaartbranche. Hier heb ik de omslag mogen begeleiden van ‘live showroom naar online webshop’. Voor deze branche een ware shock! Om draagvlak te krijgen binnen deze consoliderende branche, mocht ik workshops organiseren om de overstap soepel te laten verlopen.

Ik werd door een startup in de zorgsector benaderd met de vraag of ik de vormgeving van het nieuwe online platform wilde begeleiden. Mijn hoofdtaak was de vertaling van de wensen van de opdrachtgever naar de leverancier van maatwerk software. Ik verzorgde de trainingen voor de gebruikers, startende zelfstandigen. De werking van dit platform heb ik mogen presenteren aan internationale investeerders middels het marketingconcept. Met succesvol resultaat!

Natuurlijk een erg mooi (kort) ‘succes’ verhaal. Dit alles is mij gegund op basis van vertrouwen en constant aan mijn zijde de uitstraling een gerenommeerde organisatie of een gevestigde ondernemer met ervaring.

Nu ben ik 5 jaar verder in mijn ondernemerschap en blijven 2 issues mij continue bezighouden:

1. Studeren – is effectief wanneer het doel je inspireert en jezelf bent overtuigd.
2. Gunning – staat op 1 wanneer we het op ‘het doen van zaken’ aankomt.

Deze wetenschap en ervaring wil ik graag inzetten om jong en enthousiast voor bedrijven de duurzame verbinding tussen ondernemers en talentvolle medewerkers vorm te geven in een werkbaar programma.

Zodoende de pilot training voor ondernemers en talentvolle medewerkers.
Op maandag 18 april 2016 van 14.00 tot 18.00 uur.

Versnelling door innovatie  het verdienmodel

DEFSHAR heeft een programma om persoonlijke ontwikkeling te bevorderen. Op het programma staan masterclasses, workshops en events. Door binnen de regio’s samen te werken en kennis te delen, leren de ondernemers en medewerkers van elkaar. Op 18 april organiseren wij een DEFSHAR Event voor talentvolle medewerkers en ondernemers uit de regio Haarlem en IJmond.

Een training Innoveren, oftewel
Creativity Crash Course’ door Antje Kuilboer-Noorman

De druk voor bedrijven neemt toe; meer doen met minder middelen. Verdienmodellen staan onder druk. De steeds sneller veranderende economische en technologische omstandigheden eisen van bedrijven, overheid en kennisinstellingen om continu focus te houden op marktontwikkelingen en strategie.
Deze innovatie-training geeft de nodige inspiratie om anders te denken en te werken.
De geleerde methoden kunnen direct toegepast worden op een probleem. De deelnemers krijgen door de ondernemer/inspirator een (actuele) casus voorgelegd; een innovatie vraagstuk dat op dit moment binnen een onderneming speelt.

Voor contact over de training:
Sharon Klaver (sharon@defshar.nl)

Meer informatie & aanmelding via onderstaande link: