Column MKB-Haarlem: ‘Snelheid en behendigheid’ niet alleen key op Zandvoorts race circuit

Wat heeft racen op het circuit in Zandvoort te maken met ondernemen?
Op het eerste gezicht niets maar misschien eigenlijk ook alles Razendsnel op je doel af gaan wat alleen kan als je je strak houdt aan de eisen van de weg, de mogelijkheden van de auto, je eigen rust, dan wel focus.
Daarmee vlieg je recht op een doel af maar kun je remmen bij het juiste sein, de juiste vlag en dan weer vol door. Een uitgestippeld parcours van ‘snelheid en behendigheid’ altijd in lijn, altijd anders en altijd opnieuw controle check, controle check. Wil je het anders geen probleem maar wel volgens een bepaald terugkerend stramien zo niet dan vlieg je uit de bocht of erger. Het is een fascinerende ervaring om naast een ervaren race – instructeur over het circuit te racen. 100% concentratie, alles loslaten en dan ervoor gaan!
Als MKB ondernemer is die druk eigenlijk volledig vergelijkbaar. Elke dag opnieuw is de dag boordevol kansen, elke dag is er het volgen van een parcours, maar door de ontmoetingen van nieuwe potentiele klanten is een dag nooit hetzelfde.
Een geweldige ervaring en binnen bereik is gekomen door samenwerking met een nieuwe partner, NPD Communications, die tevens race-instructeur is.

Naast racen op het circuit is er de race in de stad waar ‘snelheid en behendigheid’ zich vertalen in virtuositeit in zang, muziek en dans op een steeds groter wordend Haarlem Jazz & More festival! Zeker ook door het vierde podium, de Pletterij, met ‘the real Jazz’ !

Tot slot, de ‘snelheid en behendigheid’ van digitale dieven die funest kunnen zijn voor
MKB- ondernemers. MKB- Haarlem onderkent deze race tegen de klok en zet groots in op een top masterclass zie ook www.mkb-haarlem.nl.

Voorzitter MKB Haarlem, Faridah Azimullah